Festivalul pulzArt a început
Municipiul Sfântu Gheorghe și-a luat angajamentul să sprijine libertatea de creație, reiese din discursul de deschidere a viceprimarului Sztakics Éva-Judit, iar Festivalul de arte contemporane pulzArt a devenit unul dintre cele mai importante evenimente din cadrul programului „Sfântu Gheorghe – Capitala Culturală a Ţinutului Secuiesc”. Punerea accentului pe dezvoltarea vieții culturale a unui oraș atrage după sine înflorirea vieții economice – a subliniat Sztakics Éva-Judit.
Ceremonia de deschidere oficială a festivalului a avut loc joi după-amiază, în noua piață centrală a orașului, apoi participanții, curioși de rezultatul programului VitrinArt, au dat un tur de vizionare a vitrinelor. Acest proiect reprezintă punctul de întâlnire cu succes a artei cu sfera de afaceri, un loc în care, grație colaborării dintre șapte artiști și șapte proprietari ai magazinelor din centrul orașului, vitrinele magazinelor se reînnoiesc, a subliniat coordonatorul programului Veres Nagy Tímea.
Prima oprire a fost la magazinul de cadouri ”Júlia”, magazin coordonat de soții Sándor, unde artista din Miercurea Ciuc, Veres Imola, inspirându-se din tematica toamnei, a decorat și a colorat fereastra magazinului cu lucrări proprii, bogate în detalii, armonioase. În vitrina magazinului de modă pentru bărbați, denumite ”Lux” , artista Péter Eszter din Sfântu Gheorghe a realizat un costum din hârtie, a cărui guler se multiplică, astfel devenind o adevărată operă de artă. Simon Rozália, proprietara magazinului a declarat că a salutat această inițiativă, și-a dorit de mult să facă o schimbare și este oricând deschisă pentru o continuare. La fel a declarat și Kópis Zoltán, proprietarul magazinului de miere, subliniind faptul că vitrina rearanjată, modernizată s-a făcut imediat simțită, oamenii se opresc și se uită la creație, lucru care nu s-a întâmplat anterior. Artistul Ferencz S. Apor din Miercurea Ciuc a decorat vitrina cu fotografii contemporane, cu obiecte de apicultură, vechi sau moderne, toate aranjate într-un mod frumos, atractiv. Dintre cele șapte magazine, poate cea mai mare provocare a fost magazinul ”Dajka”, deoarece acest magazin de copii nu are niciun geam care să reprezinte o vitrină în sensul tradițional, însă datorită naturii magazinului, acesta conține nenumărate materiale care se pot folosi la decorare. Cei doi elevi ai Școlii Populare, Liceului de Artă, Nagy Beáta și Kocsis István, împreună cu proprietarul magazinului, Oláh József, și-au creat și planuri, vise mai mari, incluzând chiar și carcanul, ei lucrând la o concepție care cuprinde întreaga clădire. Artista György Eszter din Miercurea Ciuc, de origine din Sfântu Gheorghe, a menționat că a fost foarte bucuroasă că a trebuit să renoveze vitrina magazinului de artizanat, deoarece această lume îi este familiară și tot-odată foarte dragă, și a considerat că este important să rearanjeze vitrina în așa fel încât să pună accentul pe utilitatea produselor de artizanat. În magazinul naturist Natur Island, Szerderjesi Szidónia din Sfântu Gheorghe, de origine din Miercurea Ciuc, a creat o vitrină aranjată în stil scandinav, utilizând un sistem de rafturi realizate din cartoane reciclate. Vitrina a căpătat un stil modern, tânăr, o schimbare de care am avut nevoie, a recunoscut proprietara magazinului, Csutak Zita. Ultima fereastră vizualizată a fost cea a magazinului second-hand ”Bubu Cris”, care reprezintă un exemplu excelent privind faptul că chiar și într-un magazin de haine la mâna a doua se pot crea vitrine de vis, acest lucru fiind realizat de artiștii din Sfântu Gheorghe, Bagoly Zsuzsa și Daczó Enikő, în cadrul evenimentului VitrinArt.