Sub umbrela dezinformării și a naivității, se nasc situații cu adevărat comice – spectacolul „PARTY” al companiei de teatru independent Incipient Bucharest a cucerit inimile publicului cu stilul său ușor și amuzant, abordând în același timp probleme sociale destul de serioase. Cum se poate, de exemplu, ca, chiar și cu cel mai echilibrat și perfecționat model electoral din lumea democratică, bunele intenții inițiale să fie atât de rătăcite încât să ajungem să alegem întotdeauna răul cel mai mic dintre două rele?

Ce se întâmplă cu „Floarea soarelui” atunci când soarele nu strălucește pentru o perioadă lungă de timp? Piesa „Floarea soarelui” a Teatrului „Tamási Áron” a fost parte integrantă a celui de-al 9-lea program pulzArt – nu doar datorită decorului galben. Micro-lumi întrepătrunse, dar paralele, relații disfuncționale ale adulților văzute prin ochii unui copil, lipsa de atenție și empatie reale și efectul direct traumatizant al acestora – subiecte serioase, dar publicul a râs până la lacrimi la spectacolul plin de umor spumos și comedie de situație. Grație chimiei excelente dintre regizorul Radu Afrim și actorii trupei din Sfântu Gheorghe, publicul celei de-a 9-a ediții pulzArt a văzut încă o piesă de teatru de excepție.

Spectacolul „liniștea întunericului” al lui Oproiu Nicolette, bazat pe textul romanului lui Kiss Tibor Noé, „Beláthatatlan táj” (Peisaj de necuprins), ne-a condus în microcosmosul destinelor umane dintr-un spațiu special, Sala Pálffy a Teatrului „Tamási Áron”. A fost ca și cum publicul de la pulzArt ar fi descoperit o cameră secretă a fluxului de conștiință al experiențelor personale în acest spectacol experimental, care a inclus versuri, dans, performance și cântec. La întâlnirea cu publicul care a urmat, criticul literar György Evelin a discutat cu protagonista și cu scriitorul despre luptele interioare, despre puterea eliberatoare a scrisului, despre legăturile dintre roman și monodramă, dar și despre rolul sensibilizator al literaturii.