Seara răcoroasă de septembrie va fi una caldă dacă scena amplasată în centru va însufleți lumea în întuneric. Festivalul pulzArt solicită spațiu în viața orașului, iar scena din Piața Libertății atrage în fața ei sute de spectatori.

Ediția pulzArt 2018 a sosit din nou cu oferte muzicale speciale: trupele se mișcă pe linia stilului jazz, dar desigur nu se lipsesc nici de alte tendințe muzicale.

Primul interpret care pășește pe scenă este Fekecs Ákos Project, din Ungaria, care apare în fața publicului cu o muzică tipic contemplativă, bazându-se pe teme definite în mod inteligent și cu experiență, care în funcție de muzicalitate și tempo, prezintă diverse stiluri, de la jazz, la blues, sau chiar rock. Trupa jonglează cu pricepere în lumea muzicală a sunetelor de saxofon și a saxofonului alto, cu un sunet mai adânc. Tema muzicală este creată de chitara bas, iar jocul, ludicul este oferit deseori de clapele pianului, chitara fiind responsabilă de extravaganță. Din cauza lipsei de voce, proiectul cu amprenta Fekecs Ákos aduce deseori sentimentul de lounge, însă lumea muzicală suferă uneori modificări impresionante în doar câteva secunde, sunetul devenind ușor agresiv, se intensifică, în așa măsură încât publicul – cu gândul la metaforele vinului – se trezește la realitate și își ridică instantaneu privirea către scenă: nimic nu se schimbă, doar muzica celor de la Fekecs devine mai impozantă și mai înviorătoare.

Nunki Bay Starship reprezintă, de asemenea, stilul mai gânditor, mai contemplativ, sunetul prezentând o lume mai melodioasă, de jazz. Este o trupă bine cunoscută, care își atrage publicul chiar și cu cele ale vizualului.  Muzica lor este una care necesită întreaga ființă, care poate fi savurată chiar și cu ochii închiși, creând de fapt o atmosferă plăcută chiar și pe terasele din centru (cu un asemenea repertoriu cine ar mai vrea să plece acasă). În timp ce Fekecs Ákos Project nu a avut parte de voce, sunetul intergalactic al trupei Nunki Bay Starship s-a orientat pe text și voce.  S-au utilizat de clinchete, de sunete date de vioară, tobe, chitară bas și chiar și de pianul care a ilustrat linii melodice chiar psihedelice. Trupa se află pe top-ul exploatării posibilităților oferite de tehnologie, se simte faptul că nu îi deranjează să experimenteze: pentru multe trupe acest lucru înseamnă un dezavantaj, însă în cazul Nunki Bay este un mare avantaj, trupa fiind ghidată în direcția bucuriei de a crea muzică.

După miezul nopții, Piața Centrală este deja un spațiu al liniștii, însă DJ-ii pulzArt de-abia acum își încep munca. Din oferta muzicii electronice iese în evidență Leafcutter John, care se bucură de renume datorită acelui instrument special care reacționează la lumină: senzorii plasați în cutia transparentă din plexiglas reacționează sub diferite frecvențe, în funcție de temperatura, culorile luminilor. Desigur, sunetul, care în sine aduce mai degrabă a zgomot, necesită finisare ulterioară cu ajutorul calculatorului, respectiv, în urma unor procese ulterioare, aceste sunete pot fi transformate în melodii: Leafcutter se pricepe de minune la ambele. Nu este de mirare că publicul iubește acest gen, deși muzica devine cu adevărat o plăcere prin repetarea înregistrărilor scurte create din sunetele provenite din max (așa se numește instrumentul programabil în cercurile profesionale).

Bineînțeles, forțele locale au fost și ele prezente în noapte, astfel atmosfera petrecerii, care a avut loc în Ceainăria Tein,  a fost susținută și de live act-ul trupei küb_beat, Beast și rgdn.