Joi, cu ocazia deschiderii oficiale a Festivalului „pulzArt” a început marele joc comun, patru tipuri de jucării în aer liber pot fi testate în Sfântu Gheorghe, în parcul Elisabeta.

Organizatorii festivalului au solicitat iniţiatorilor Proiectului „Şi pe mine mă interesează arhitectura”, să creeze jocuri în aer liber, în centrul oraşului. Şotronul, tradiţionalul şi cunoscutul joc de copii, porneşte din faţa Biroului de Imagine şi conduce spre locaţiile festivalului.

În centru, au fost desenate şi 5 tipuri de joc Twister pentru care zarurile au fost realizate din materiale reciclate.  Se poate juca scrabble cu o sută de buturugi, dar, fiindcă creativitatea copiilor nu cunoaşte limite, ei au demonstrat încă din ziua 0 că există nenumărate moduri pentru utilizarea buştenilor înguşti în cadrul jocului.

Festivalul a debutat cu un joc interactiv, crearea unei pânze de păianjen. Oricine i s-a putut alătura acestui joc, joi, înainte de masă, lângă terenul de joacă din parcul Elisabeta unde pânza de păianjen a fost creată din benzi de culoare gri şi portocalie (culori ale logo-ului „pulzArt” – coment. red.) de o lungime de aproximativ 5 kilometri. Ideea a fost preluată şi adaptată condiţiilor locale de la Teatrul „Polyglot” din Australia – ne-a informat arhitectul Cora Dumitrescu care a coordonat realizarea jocurilor, cu ajutorul voluntarilor festivalului.

„Şi pentru noi a fost important să ieşim cu programul nostru în spaţiul public, deoarece cetăţenii trebuie să înţeleagă că spaţiul public este un spaţiu comun care trebuie folosit. Spaţiile dintre clădiri sunt bine gândite şi ne interesează modul în care sunt folosite. Aşa cum se face de obicei la clădiri, şi la jucării am examinat funcţionalitatea, cum sunt utilizate acestea, cât de bine am reuşit să luăm pulsul spaţiului şi, prin aceasta, cel al oraşului” – a spus Cora Dumitrescu, una dintre organizatorii Proiectului „Şi pe mine mă interesează arhitectura”. În primăvara acestui an, acest program a fost organizat pentru a treia oară de către tinerii arhitecţi din Sfântu Gheorghe, cu scopul de a prezenta elevilor în mod ludic arhitectura.