Este ceva romantic în aceea imagine în care, în acel aer răcoros de după ploaie, piața centrală din municipiul Sfântu Gheorghe așteaptă să se însenizeze și să înceapă concertul. Nu poate fi vorba de un fapt intenționat, însă se poate spune cu siguranță că muzica interpreților de sâmbătă ar putea fi o perfectă reflecție a vremii de toamnă.

K-Beat își găsește locul în orice mediu și oricât de bine s-ar potrivi tânărul din Miercurea-Ciuc în lumea beatbox-ului internațional, el rămâne într-un fel indescriptibil tot ”de-al casei”. Se necesită o perioadă lungă de gândire și o atenție deosebită ca în calitate de spectator să observi posibilitățile oferite de mișcările de buze. Este de notat modalitatea în care câte un sunet devine mecanic, un sunet ca de metal, modalitatea în care o ființă umană imită o varietate de sunete provenite din samples. K-Beat are o energie de nedefinit, purtând în sine explozia trupelor hip-hop, de parcă s-ar răzvrăti, s-ar revolta întotdeauna împotriva a ceva. Acest lucru face ca spectacolul său să fie cu adevărat unic și captivant, iar spre norocul nostru, artistul este capabil să reproducă acest lucru de mai multe ori.

Rhi, artista de origine din Canada, care în general își desfășoară activitatea în Londra, este remarcabilă: ceea ce reprezintă ea este cu siguranță granița dintre muzica pop și muzica alternativă, un stil care se naște la aria dintre așa-numitul easy listening și coloana sonoră originală. Deși acest tip de muzică nu este unul care mișcă publicul în mod sălbatic, totuși a înregistrat succese atât în Ceainăria Tein, cât și pe scena din centrul municipiului. Poate că transpunerea unei voci pe un ritm pulsant nu este mare lucru pentru un artist desăvârșit, însă crearea unei atmosfere, care a fost întreruptă de ploaie și recrearea acelei atmosfere într-o altă locație, nu este o mică realizare. Ca în general artiștii festivalului pulzArt, nici Rhi nu era cunoscută de publicul larg, acest fapt făcând succesul ei chiar și mai impresionant, având un adevărat talent în a oferi o muzică care să uimească publicul la prima vedere. Îmbinarea fondului electronic cu vocea melodică este de ajuns, publicul așteptând pe bună dreptate momentul în care acest combustibil care arde lent să producă o adevărată explozie….

De câteva decenii Anglia este locul determinant al muzicii ușoare. Întotdeauna se întâmplă ceva pe insulă, de aici începând tendințele, care mai apoi vor deveni renumite la nivel global. Trupa Shunya din Marea Britanie este una dintre acele trupe, care tocmai dau naștere la acel val muzical în dezvoltare, adăugând propriile imaginații și idei. Faptul că trupa deține chiar și un membru din București este o pură coincidență, deoarece în creuzetul, care în acest caz îl creează orașul Manchester, încap multe. Acest lucru este adevărat chiar și în ceea ce privește muzica trupei, fiindcă Shunya se impune atât pe linie electronică, cât și acustică, mai exact, combină aceste două tendințe. Parcă am trăi în epoca muzicii eclectice moderne, ritmul parcurgând de la ritmurile tribale, la cele dur electronice, muzica fiind caracterizată de melodia domoală până la tonurile disperate, toate acestea fiind prezentate într-un mod cu totul și cu totul natural. În cadrul festivalului pulzArt, trupa a oferit chiar și două producții, una mai melodică, mai contemplativă, orientat mai mult pe instrumente, un spectacol live susținut pe scena din piața centrală a municipiului, și apoi un live act, mai degrabă bazat pe un stil electronic, un concert de club cu o tentă mai de DJ, susținut în Ceainăria Tein.